وزنه‌زدن همراه با ورزش‌های دیگر به کنترل چربی‌های شکمی که بر اثر افزایش سن ایجاد می‌شوند، کمک می‌کند.
کد خبر: ۶۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

وزنه‌زدن همراه با ورزش‌های دیگر به کنترل چربی‌های شکمی که بر اثر افزایش سن ایجاد می‌شوند، کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، طبق مطالعات جدید مردان سالمی که 20 دقیقه‌ در روز وزنه می‌زنند کمتر از مردانی که همین میزان ورزش هوازی انجام می‌دهند، چربی‌های شکمی ذخیره می‌کنند. وزنه‌زدن فرایند ذخیره شدن چربی‌های شکمی بر اثر بالا رفتن سن را کندتر می‌کند.

طبق مطالعات انجام شده در کالج HSPH، ترکیب کردن وزنه با ورزش‌های هوازی نتایج بهتری می‌دهد. به طور کلی ورزش‌های هوازی بیشتر از وزنه‌زدن از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

یکی از محققان HSPH می‌گوید:‌ از آنجا که افزایش سن با کاهش حجم اسکلت عضلانی همراه است، نمی‌توان تنها به روند عادی بدن اعتماد کرد. انجام ورزش‌های استقامتی همراه با ورزش‌های هوازی می‌تواند از ایجاد چربی‌های شکمی جلوگیری کند.

این تحقیقات نسبت به مطالعات پیشین در مدت زمان طولانی‌تری انجام شد و جامعه آماری آن بر خلاف بررسی‌های پیشین مردان سالم بودند.

محققان میزان فعالیت فیزیکی، اندازه دور کمر و وزن این افراد را کنترل کردند. افراد مورد بررسی فعالیت‌های مختلفی داشتند از جمله وزنه زدن، ورزش‌های هوازی و یا تنها داشتن زندگی ساکن. افرادی که به طور منظم وزنه می‌زدند بیشتر شاهد کاهش چربی‌های شکمی بودند.

محققان توصیه می‌کنند افرادی که با چاقی مرتبط با افزایش سن روبه‌رو هستند از ورزش‌های ترکیبی استفاده کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: